Hakkında

Hakkında

Küçült Yazı Tipi Büyüt
Teknolojik değişim ve dönüşümlere paralel olarak sürekli gelişen kitle iletişim araçları yeni formlarıyla gündelik hayatın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Özellikle sosyal medya ağları üzerinden işleyen bu yeni formlar klasik medya anlayışında da radikal değişimler yaşanmasını beraberinde getirmiştir. Teknolojik gelişmelerle yeni bir çehreye bürünen günümüz toplumlarında medya içeriklerinin, medya yapılarının ve hatta medya çalışanlarının bu değişimlere ayak uydurması beklenir. Dolayısıyla medyanın 21. yüzyıl dijital toplumuna uyumlu bir yapıya dönüşme çabası iletişim sektörüne donanımlı insan gücü yetiştirmeyi hedefleyen İletişim Fakültelerini de harekete geçirmektedir. Bu bağlamda Yeni Medya ve İletişim Bölümü de alana dair bilgiyle donanmış, meslek etiğine bağlı, eleştirel ve bağımsız düşünebilen öğrenciler ve yeni medya profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Eğitim Amaçları

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, dijitalleşen medya dünyasında etkili ve donanımlı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bölüm öğrencilerinin yeni medya, dijital iletişim ve gazetecilik alanlarında temel bilgi ve kavramları edinmesi; sosyal medya, yeni medya okuryazarlığı ve dijital içerik üretiminde uzmanlık kazanması hedeflenir. Öğrencilerin sosyal bilimler alanında diğer disiplinlerle iş birliği yapabilmesi, çoklu-medya ortamlarına uygun dijital içerikler üretebilmesi, dijital gazetecilik uygulamalarında içerik geliştirebilmesi beklenir.
Ayrıca, dijital dünyadaki yerel ve küresel gelişmeleri takip eden eleştirel bir bakış açısıyla, kültürlerarası iletişime açık bir şekilde etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanmaları amaçlanır.
Bu doğrultuda, öğrencilere medya sektöründe yenilikçi yönelimler ve sorunlar için çözüm üretebilecek bilgi ve beceriler kazandırılırken, onların akademik ve mesleki anlamda kendilerini sürekli geliştirebilmeleri desteklenmektedir. Bu çerçevede bölümün eğitim amaçları şu şekilde belirlenmiştir:

1. Öğrenci; yeni medya, dijital iletişim ve gazetecilik kavramlarının ne olduğunu, özelliklerini ve gelişimini kavrar
2. Yeni medya teknolojilerini kullanabilecek ve bu ortam üzerinden etkinlikler düzenleyebilecektir,
3. Yeni medya üzerinden yürütülen faaliyetler hakkında mesleki yetkinlik kazanacaktır,
4. Öğrenci yeni medyanın etkilerinin neler olduğunu açıklayabilecek ve yeni medya kullanım pratiklerini örneklendirebilecektir
5. Öğrenci, yeni medya ortamına yönelik olanakları, riskleri ve engelleri öğrenecek ve gerekli girişimler konusunda yetkin hale gelecektir
6. Öğrenci, yeni medya okuryazarlığı konusunda yetkinlik kazanacaktır,
7. Öğrenci sosyal medya kavramının ne olduğunu ve sosyal medyada etkileşimin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilecek bilgi ve donanımı kazanacaktır
8. Öğrenci, gazetecilik ve kurumsal iletişim gibi alanların sosyal medyada uygulanırlığı hakkında gerekli bilgiye ve uygulama becerisine kavuşacaktır
9. Öğrenci, çoklu-medya ortamlarına uygun farklı dijital içerik formatlarını üretecek ve uygulayabilecektir
10. Dijital gazetecilik uygulamalarına içerik üretebilecek, görsel veri işleme, video, ses, metin yazma, kolajlama gibi dijital içeriğe sahip haber üretebilecek ve projeler planlayabilecektir.
11. Dijitalleşen dünyadaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek değerlendirebilecek eleştirel ve çok yönlü bir perspektif kazanacaktır.

Mezuniyet Olanakları

Bu programdan mezun olacaklar;
1. Yeni medya platformlarında içerik üreticisi, yöneticisi veya stratejisti olarak dijital medya kuruluşlarında görev alabilir.
2. Sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama uzmanı olarak çeşitli sektörlerde çalışabilir.
3. Kamu kurumları ve özel şirketlerin kurumsal iletişim ve yeni medya departmanlarında uzman ya da danışman olarak yer alabilir.
4. Kriz yönetimi, dijital itibar yönetimi ve sosyal medya analitiği gibi alanlarda stratejiler geliştirebilir.
5. Kendi dijital medya platformlarını kurarak girişimcilik faaliyetlerinde bulunabilir.
6. Yeni medya ve iletişim alanında akademik çalışmalar yaparak üniversitelerde öğretim elemanı veya araştırmacı olabilir.
7. Sivil toplum kuruluşlarında dijital kampanya yöneticisi veya sosyal sorumluluk projelerinde yeni medya uzmanı olarak görev alabilir.
8. Siyasal kampanyalar ve dijital strateji geliştirme süreçlerinde uzman olarak görev alabilir.



Bölümümüz